bezárás

 

VÁRANDÓS FITNESS

  

  

 Kismama torna, mely átmozgat, erősít, ellazít és kikapcsol

 

 

Várandós Fitness órarend:

 

Kedd 09:30-10:30

Kedd: 18:30-19:30

Csütörtök: 09:30-10:30 - Nagylabdával!- BEJELENTKEZÉSSEL!!!

Csütörtök:17:00-18:00

Péntek: 09:30-10:30 - Nagylabdával!- BEJELENTKEZÉSSEL!!!

 

 

 

A testedzés, mint gyógyító tényező a babavárás időszakában is fontos szerepet játszik: áthangolja az egyént, növeli az energiát, az erőnlétet.

Várandósság alatt majdnem mindenkinek ajánlható a kismama torna, amely keringésjavító, tartásjavító, kondicionáló hatású.

A jelenlegi szakirodalmi ajánlás szerint szövődménymentes várandósság esetén a testedzés biztonságos.

 

Mit nyújt a Várandós Fitness óra?

 

- Kiváló állóképességet és fittséget
- Jobb közérzetet, anyagcserét, vérkeringést
- Könnyebb éjszakai pihenést, nyugodtabb alvást
- Mérsékli vagy megelőzi az ízületi, derék-, hát-, csípőfájdalmakat
- Csökkenti a vizesedést, a visszér kialakulását
- Növekszik a test tudatossága
- Könnyebb vajúdáshoz, szüléshez hozzásegít
- Rövidebb regenerálódást szülés után
- Csökkenti az esetleges depressziót, szorongást

 

 

 

 

 

Milyen előnyei vannak a Várandós Fitness órán végzett relaxációnak?


- elősegíti a kiegyensúlyozott, egészséges várandós időszak megteremtését,
- elsajátítását követően akaratlagosan nehezen befolyásolható izmok is ellazíthatóak,
- segít a szülésre és az anyaságra való felkészülésben,
- fejleszti a testi-lelki önismeretet,
- csökkentheti a várandóssággal és szüléssel kapcsolatban érzett szorongást,
- egyes elemei a szülés során is jól használhatóak „fájdalomcsillapítóként”,
- segíti a magzat és az anya egymásra hangolódását, a kettejük közti összhang megteremtését,
- elősegíti a pocaklakóval való kapcsolatteremtést,
- szülés után sokat segíthet a pihenésben és a feltöltődésben,
- szülést követően segít a regenerációban

 

 

 

Mikortól kezdhetek járni Várandós Fitness órára?

 

Ha nincs panaszod, ha egészséges vagy, ha a várandósságod is problémamentes és az orvosod rábólintott, akkor a terhesség 12 hetétől. Az óra speciálisan várandósokra van szabva, és van mód arra, hogy egyéni különbségeket is figyelembe vegyünk.

 

Meddig járhatok Várandós Fitness órára?

 

A várandósság alatt jól bevált mozgásmennyiség jószerivel a szülés megindulásáig fenntartható. Egészséges kismama esetében nem befolyásolja a szülés megindulását, viszont jelentősen megkönnyíti a vajúdás folyamatát.

 

Kismamaként nem megterhelőek a Várandós Fitness órán végzett gyakorlatok?

 

A Várandós Fitness órán fontos szempont, hogy csak annyit csináljon a kismama amennyi még jól esik, hiszen ő tudja a teste jelzéseit érzékelni, így ha elfáradás vagy esetleg kellemetlen érzés jelentkezik, akkor azonnal pihenő javasolt.

 

Veszélyeztetett kismamaként is járhatok Várandós Fitness órára?

 

Szövődményes várandósságban az aktív életmód mikéntje mindig egyéni elbírálást igényel, az alapbetegség, illetve a várandósságot veszélyeztető körülmények ismeretében. Egyes betegségek megelőzésére jó hatással van a testmozgás.
Konzultálj szülész-nőgyógyász szakorvosoddal!

 

 

Mennyi testmozgás javasolt kismamaként?

 

 

A legújabb kutatások szerint egy várandós nőnek napi 40 perc testmozgás (torna, séta, úszás, szobakerékpározás) mindenképpen javasolt. Figyeljünk a fokozatosság elvére. Legjobb heti 2-3 alkalommal tornázni, hogy hatással legyünk szívünk és tüdőnk kondíciójára.

 

 

Mit vigyek magammal az órára?

 

Kényelmes ruhát ez a legfontosabb!
Hozz magaddal egy törölközőt és folyadékot, lehetőleg vizet. Minden más van, amire szükségünk lehet.
Nem lesz szükség sportcipőre, cipő nélkül tornázunk.

 

 

Kismamák véleményei a Várandós Fitness óráról?

 

"A tornaórák után sokkal jobban tudtam pihenni. Legtöbbször munka után fáradtan érkeztem és mégis frissen távoztam. A szülés kemény munka, de hiszem, hogy a tudatos felkészülés miatt bìrtam könnyebben végigcsinálni, amiben a tornának nagy szerepe volt. Alig várom, hogy járhassak a szülés utáni tornára! " (Orsolya)

 

"Nekem a várandósság 7. és 8. hónapjában sikerült rendszeresen tornára járnom, ami felért egy nagyon szuper napi programmal.

A legfontosabb dolog, amiben segített nekem a torna, hogy a terhességi cukorbetegség miatt megfelelő tartományban tudtam tartani a vércukorszintemet, diéta mellett. Az órák kellemesen megmozgattak, így nem jelentkezett nálam hát- és derékfájás a pocakom súlya miatt. A közérzetem nagyon jó volt, illetve a mozgásnak is köszönhetően 11 kg-t híztam a várandósság alatt, szülés után 2-3 héttel pedig vissza is nyertem az alakomat.

Összességében azt mondhatom, hogy könnyebbé tette a várandósságomat." (Orsolya)

 

"A rendszeres mozgást nem szabad abbahagyni várandóság alatt, hiszen fel kell készíteni a testünket a változásokra. A mozgás boldoggá tesz. nem beszélve arról hogy minden óra nagyon jó hangulatban telik. Kifejezetten szeretem hogy sok kiegészítőt használunk (fitball, softball, henger). Minden leendő kismamának csak ajánlani tudom Kati óráit!" (Judit)

 

 

 

 

Mennyibe kerül a Várandós Fitness óra?

1 óra – 1.400.-Ft.

4 alkalmas bérlet – 4.800.-Ft.

8 alkalmas bérlet – 8.400.- Ft.

 

 

Várandós Fitness óra helyszíne:

Nősziroom Egészség és Mozgásstúdió

         Debrecen, Bem tér 29.

 

Várandós Fitness órát tartja:

Nagy Katalin terhestorna oktató, preventív gerinctréning oktató

 

Érdeklődés:

Nagy Katalin

Tel.:06-70-3357-942, varandosfitness@gmail.com

 

 Az aktualitásokat, egyéb programokat itt követheted:

 

Facebook_varandos

 

 

Minden jog fenntartva!